Rozrusznik jako potencjalne źródło zagrożenia
Problemem okazał się rozrusznik – element odpowiedzialny za uruchomienie silnika. W autach wyprodukowanych w okresie od września 2015 r. do września 2021 r. stwierdzono, iż do tego podzespołu może przedostawać się woda. Powoduje to korozję, a ta z kolei może wywołać zwarcie i przegrzanie. Skutki bywają różne: od trudności z odpaleniem silnika aż po ryzyko pożaru.
Specjaliści podkreślają, iż nie jest to drobna usterka, którą można odłożyć na później. Mówimy o wadzie, która może doprowadzić do poważnych szkód, a choćby zagrozić życiu. Producent potwierdził, iż kłopot obejmuje około 300 tys. aut. Wśród nich znajdują się modele z serii 1, 2, 3, 4 i 5, roadster Z4 oraz SUV-y X3 i X4. Wszystkie powstały pomiędzy 28 września 2015 r. a 7 września 2021 r.
Skala przedsięwzięcia oznacza, iż w serwisach można spodziewać się dużych kolejek i wzmożonego ruchu.
Właściciele dostaną oficjalne powiadomienia
Firma zapowiedziała, iż do właścicieli trafią listy z wezwaniem do odwiedzenia autoryzowanych serwisów. Tam usterka zostanie usunięta bez jakichkolwiek kosztów po stronie kierowcy. – Każdy objęty akcją pojazd zostanie dokładnie sprawdzony i odpowiednio naprawiony – deklarują przedstawiciele marki.
Do momentu wykonania naprawy zaleca się parkowanie samochodów w pewnej odległości od budynków i innych konstrukcji. – Dzięki temu w razie ewentualnego pożaru zminimalizowane zostanie ryzyko rozprzestrzenienia się ognia – przekazano w komunikatach. Tak kategoryczne ostrzeżenie pokazuje, jak poważnie firma traktuje ten problem.
Nie najpopularniejsza ogółem, ale lider w segmencie premium
Choć na polskich drogach najłatwiej spotkać Toyoty, Škody czy Volkswageny, wśród marek premium prym od lat wiedzie właśnie ten producent. W 2024 roku ponownie był najczęściej rejestrowaną marką w swoim segmencie, wyprzedzając Audi i Mercedesa.
Największym zainteresowaniem cieszyły się w ostatnim roku modele z serii 3, serii 5 oraz SUV X5.
Kim są kierowcy tej marki?
Dane pokazują, iż to marka szczególnie popularna wśród młodych mężczyzn. Średni wiek użytkownika nie przekracza 30 lat – to o cztery lata mniej niż przeciętna w Polsce. Jest to zarazem najmłodsza grupa właścicieli w zestawieniu wszystkich marek. Kobiety stanowią jedynie 16 proc. posiadaczy.
Co ciekawe, przeszło 30 proc. aut tej marki ma od 16 do 20 lat. Podobny odsetek to samochody 11–15-letnie. Modele powyżej 20 lat stanowią 14,5 proc., a te do 10 lat – zaledwie 22,8 proc.
Mimo istotnej usterki technicznej producent wciąż pozostaje synonimem sportowego charakteru i luksusu. Tym razem jednak musi poradzić sobie z jednym z największych wyzwań organizacyjnych ostatnich lat.
Chodzi oczywiście o BMW.

2 godzin temu


