We wtorek, 23 sierpnia o godz. 12.30, z inicjatywy Starosty Anny Horodyskiej zostało zorganizowane spotkanie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Jego celem było omówienie sytuacji związanej z występowaniem intensywnych opadów deszczu i zagrożeniem powodziowym. Na spotkaniu obecni byli przedstawiciele gmin powiatu strzelińskiego (z wyjątkiem gm. Strzelin), a także przedstawiciele Straży Pożarnej i Policji.
Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej Jarosław Łuczak poinformował, iż intensywne opady deszczu zaczęły się ok. godz. 1.30 w nocy. Na moment spotkania strażacy z powiatu strzelińskiego oraz powiatów sąsiednich interweniowali ok. 120 razy.
Działania służb polegały głównie na wypompowywaniu wody z piwnic i budynków mieszkalnych. W Strzelinie zalany został garaż z 3 samochodami i 4 motocyklami. Szacowana wartość szkód w tym przypadku opiewa na ok. 500 tys. zł.
W miejscowości Zarzyca (gm. Kondratowice) drzewo zmiażdżyło samochód, ale na szczęście nikt nie znajdował się w pojeździe.
Jarosław Łuczak wspomniał także o rekordzie interwencji strażackich, gdyż nigdy przedtem strzelińska komenda nie odnotowała aż 120 zdarzeń w tak krótkim czasie. Drugim rekordem są opady deszczu. Od wczoraj od godz. 18.00 do dzisiaj do godz. 6.00 spadło ponad 105 litrów na metr kwadratowy. Studzienki kanalizacyjne nie były w stanie odebrać tak dużego opadu, czego efektem były zalane ulice. Na terenie jednej ze strzelińskich fabryk, strażacy odpompowywali wodę z dużego zbiornika przeciwpożarowego, gdyż był on na granicy wytrzymałości.
Na ul. Żwirki i Wigury w Strzelinie wóz strażacki jednostki OSP Stolec ugrzązł w błocie. Koparka, która miała odkopać samochód - zakopała się. O pomoc został poproszony właściciel lokalnej kopalni, aby wyciągnąć pojazd.
W chwili obecnej służby pożarnicze ciągle usuwają skutki ulewnych deszczów.
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Strzelinie powiedział, iż na drogach pojawił się namuł napływający z pól i bocznych dróg.
Na koniec Starosta podziękowała za obecność na spotkaniu, podkreślając zaangażowanie i aktywność służb oraz gminnych zespołów kryzysowych.