
Toronto Transit Commission przypomina pasażerom, iż od soboty zaczyna obowiązywać sezonowy zakaz korzystania z rowerów i hulajnóg elektrycznych w pojazdach oraz na stacjach TTC. Zasada będzie obowiązywać do 15 kwietnia.
Zakaz obejmuje wszystkie urządzenia mikromobilne zasilane bateriami litowo-jonowymi, z wyjątkiem wózków inwalidzkich i innych urządzeń wspomagających ruch osób z niepełnosprawnościami.
Możliwe grzywny, a choćby areszt
TTC informuje, iż osoba naruszająca zakaz zostanie poproszona o opuszczenie systemu. W przypadku odmowy może zostać ukarana grzywną lub choćby zatrzymana.
Restrykcje wprowadzono zimą 2024 roku po rosnących obawach dotyczących bezpieczeństwa baterii litowo-jonowych. W grudniu 2023 r. na stacji Sheppard–Yonge doszło do poważnego incydentu, gdy elektryczny rower stanął w płomieniach w momencie wjazdu pociągu metra. Straż pożarna ustaliła, iż przyczyną była tzw. „ucieczka termiczna” — gwałtowna, niekontrolowana reakcja chemiczna prowadząca do eksplozji akumulatora.
Brak regulacji i rozważany system certyfikacji
Strażacy od dawna wskazują na brak jednolitych regulacji dotyczących jakości akumulatorów litowo-jonowych — zwłaszcza tych niecertyfikowanych lub użytkowanych niewłaściwie.
TTC rozważało przyjęcie rozwiązań podobnych do tych stosowanych przez Metrolinx. W systemie GO Transit rowery elektryczne muszą posiadać certyfikat „UL” lub „CE”, zanim zostaną wpuszczone do pociągów i autobusów. Pracownicy mają obowiązek sprawdzać rowery i zabezpieczać akumulatory plombą antymanipulacyjną. W przypadku uznania akumulatora za niebezpieczny mogą nakazać jego usunięcie z terenu stacji.







![Pożar w Sokołowie. Mężczyzna doznał obrażeń [zdjęcia]](https://tkn24.pl/wp-content/uploads/2025/11/Pozar-butli-w-sokolowie.jpg)







