Opolski ZUS uruchomił dwa nowe punkty obsługi klienta.
– Przedsiębiorcy oraz ubezpieczeni – w tym osoby zgłaszające się w sprawie świadczeń dla rodzin i świadczenia wspierającego – są obsługiwane na czterech stanowiskach w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego przy ulicy płk. Witolda Pileckiego 2. Utworzono tam również stanowisko komputerowe dla klientów, co umożliwia na przykład złożenie elektronicznego wniosku za pośrednictwem platformy eZUS – mówi Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
– Z kolei klienci, którzy będą chcieli załatwić sprawy zasiłkowe oraz związane z emeryturami i rentami będą obsługiwani w Centrum Usług Publicznych przy ul. ul. płk Witolda Pileckiego w Opolu 1. W tym miejscu do dyspozycji mieszkańców będzie dwunastu konsultantów, a dodatkową pomocą będzie osoba koordynująca, która na miejscu wskaże klientom odpowiedniego doradcę – dodaje Szczurek.
Zmiana lokalizacji związana jest z pożarem, jaki wybuchł w tak zwanej „rotundzie” przy ul. Wrocławskiej 24 w Opolu, gdzie dotychczas obsługiwani byli mieszkańcy Opola i okolic. W budynku głównym przez cały czas przyjmowane są osoby umówione na badania lekarskie u lekarzy orzeczników ZUS. Klienci mogą również składać wnioski, formularze i dokumenty.
Sebastian Szczurek:
autor: Anna Kurc