Oprócz rozszerzenia najnowszych zmian w programie napraw samoobsługowych na Europę, firma Apple udostępniła dziś nowy oficjalny dokument zatytułowany „Długowieczność z założenia”. Artykuł skupia się na podejściu Apple do długowieczności, jego zasadach dotyczących możliwości naprawy i „prawdzie o dopasowywaniu części”.
„Projektowanie najlepszych i najtrwalszych produktów na świecie wymaga znalezienia równowagi między trwałością a możliwością naprawy, przy jednoczesnym zapewnianiu ciągłych aktualizacji oprogramowania. Nieustannie szukamy nowych i innowacyjnych sposobów realizacji tej misji” – John Ternus, starszy wiceprezes Apple Mówi prezes Inżynierii Sprzętu.
Nowy oficjalny dokument zawiera garść godnych uwagi statystyk dotyczących trwałości produktów Apple:
- iPhone zachowuje co najmniej 40% więcej swojej wartości w porównaniu do telefonów z Androidem, przy czym różnica w wycenie rośnie w przypadku jeszcze starszych modeli iPhone’a.
- Istnieją setki milionów iPhone’ów, które są używane od ponad 5 lat, a liczba ta wciąż rośnie. Produkty Apple pozostają w użyciu dłużej niż urządzenia konkurencji.
- W latach 2015–2022 wskaźniki napraw pogwarancyjnych spadły o 38%.
- W przypadku iPhone’a łączna liczba napraw spowodowanych przypadkowymi uszkodzeniami spadła o 44% od czasu wprowadzenia ulepszonych obudów, począwszy od linii iPhone’a 7.
- Po wprowadzeniu ochrony przed wnikaniem cieczy w modelach iPhone 7 i iPhone 7 Plus liczba napraw uszkodzeń spowodowanych przez ciecze spadła o 75%.
- Włączenie naprawy tylnej szyby iPhone’a 15 jako pojedynczego modułu obniżyło koszt naprawy dla klientów o ponad 60%.
- 85% populacji Stanów Zjednoczonych znajduje się w promieniu 30 minut jazdy samochodem od sklepu Apple Store, autoryzowanego serwisu Apple (AASP) lub niezależnego dostawcy usług naprawczych (IRP).
- 88% akumulatorów innych firm przetestowanych w badaniu UL Solutions zapaliło się lub eksplodowało w co najmniej jednym teście.
W nowym dokumencie Apple podkreśla także swoje „zasady dotyczące możliwości naprawy”:
- Zasada 1: Wpływ na środowisko
- Zasada 2: Dostęp do usług naprawczych
- Zasada 3: Bezpieczeństwo, ochrona i prywatność
- Zasada 4: Przejrzystość w naprawie
Na koniec w białej księdze omówiono jedną z kontrowersyjnych praktyk Apple w zakresie możliwości naprawy: łączenie części w pary. Apple wyjaśnia:
Parowanie części to praktyka polegająca na używaniu systemu do identyfikacji części składowych dzięki unikalnego identyfikatora. Apple korzysta z parowania części, aby ułatwić klientom dostęp do naprawy i uczynić go bardziej przejrzystym, a jednocześnie zapewnia, iż każde urządzenie — wraz z przechowywanymi na nim danymi — pozostaje bezpieczne i działa optymalnie. Nie ma to na celu wywierania presji na konsumentach, aby udali się do Apple w celu naprawy — w rzeczywistości Apple przeprowadza mniej niż jedną trzecią napraw pozagwarancyjnych. Ponadto wskaźniki napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych w Apple w latach 2015–2022 spadły odpowiednio o 78% i 38%, co odzwierciedla wyższą jakość i niezawodność urządzeń.
Pełny oficjalny dokument możesz przeczytać poniżej lub na stronie internetowej Apple.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.