Po ostrzegając klientów, aby przestali z niego korzystaćFirma Humane formalnie wycofuje w tej chwili około 10 500 jednostek swojego etui ładującego do nękanego problemem AI Pin. Dotknięte przypadki były sprzedawane od listopada ubiegłego roku do maja tego roku. Według stronę wycofania CPSCbateria litowo-polimerowa w akcesorium do etui ładującego może się przegrzać i spowodować ryzyko pożaru. Humane przyznało się do podobnych ustaleń w czerwcowym e-mailu skierowanym do klientów.
Na szczęście ten najgorszy scenariusz jeszcze się nie spełnił; w wycofaniu odnotowano „jeden raport dotyczący przegrzania i stopienia ładunku podczas ładowania”, ale nie odnotowano żadnych obrażeń ani szkód materialnych. Problem nie dotyczy AI Pin, magnetycznego wzmacniacza baterii i podkładki ładującej Humane, jak podała firma we wcześniejszym e-mailu.
Niemniej jednak sytuacja ta stanowi kolejną wadę pierwszego produktu Humane, który rozpoczął się fatalnie po fali cholerne recenzjepowolna sprzedaż, i obfite powroty. Liczba 10 500 to kolejna oznaka powolnej sprzedaży AI Pin. Firma od niedawna obniżył cenę urządzenia próbując odwrócić swój los. (Tańszy model nie zawiera już etui ładującego.) Humane kontynuuje także wydawanie usprawnień systemu dla gadżetu do noszenia. „CosmOS 1.2 to nasza największa aktualizacja systemu od czasu premiery” – twierdzi firma opublikowany na X w tym miesiącu.
Klienci mają możliwość zażądania pełnego zwrotu pieniędzy lub otrzymania opłaty zastępczej. jeżeli zdecydujesz się na zwrot pieniędzy, ci, którzy kupili go samodzielnie, otrzymają 149 USD, a każdy, kto otrzymał sprawę obciążeniową w ramach „kompletnego pakietu” AI Pin, otrzyma 129 USD. Według CPSC poprawiona i bezpieczniejsza wersja Humane dotycząca opłat będzie dostępna za trzy do sześciu miesięcy.
Większe pytanie dotyczy tego, co może stać się z samą firmą w tym terminie. Will Humanitarny uda się znaleźć kupca? Czy uda mu się umieścić CosmOS w innych produktach?