W zmaganiach z żywiołem, PSG intensyfikuje działania naprawcze, angażując dodatkowe ekipy monterskie z całego kraju. Pracują one bez wytchnienia – także w weekendy – by jak najszybciej przywrócić dostawy gazu dla wszystkich odbiorców. Proces nagazowania rozpocznie się po zakończeniu prac związanych z odpompowywaniem wody z zalanych odcinków sieci.
Zdaniem spółki, nieautoryzowane próby odkręcania gazowych zaworów mogą prowadzić do niekontrolowanego wypływu gazu, stwarzając realne zagrożenie pożarem lub wybuchem. Dlatego też pracownicy PSG, przemierzając tereny dotknięte awarią, w pierwszej kolejności zakręcają kurki gazowe w poszczególnych domostwach.
Ostrzeżenie dla powodzian. „Fundamentalny warunek bezpiecznego korzystania z gazu”
PSG podkreśla również konieczność fachowej inspekcji instalacji gazowych, które uległy zalaniu. Przed ponownym użyciem kuchenek, pieców czy kotłów gazowych, konieczne jest ich sprawdzenie przez autoryzowane serwisy. To fundamentalny warunek bezpiecznego korzystania z gazu.
W kwestii przerw w dostawie gazu i informacji o procesie przywracania dostaw, PSG zachęca do kontaktu z infolinią dostępną również w weekendy. Spółka podkreśla, iż jej pracownicy, jak również zleceniobiorcy, nie pobierają bezpośrednich opłat od klientów. W przypadku podejrzenia oszustwa zaleca się kontakt z infolinią lub administratorem budynku.
Polska Spółka Gazownictwa, będąca operatorem systemu dystrybucyjnego gazu, odpowiada za dostarczanie tego surowca do ponad 7,5 mln klientów w kraju. W tych trudnych chwilach PSG współpracuje z lokalnymi władzami, by maksymalnie skrócić czas oczekiwania na przywrócenie dostaw gazu oraz zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom dotkniętym przez powódź.